czwartek, 14 czerwca 2012

Metody Terapii część 2

Metody Terapii (część 2)

1. Terapia Indywidualna:
W terapii indywidualnej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym Węgrzynowicz wyróżnia 2 etapy:


1)Etap projekcji – w którym następuje ujawnienie ogólnej postawy emocjonalnej dziecka i lęku podstawowego, ujawnienie typowej reakcji na trudności oraz lęków związanych z aktualną sytuacją życiową.


2)Etap kanalizacji – ma na celu wytworzenie społecznie wartościowych sposobów zaspokojenia pragnień i potrzeb. Na tym etapie podsuwa się dziecku wzory zachowań przez perswazję, tłumaczenie, sugestię. Zalecane nowe postawy dziecka wobec trudności życiowych należy racjonalnie uzasadniać, a następnie je utrwalić na tyle, by dały się przenieść na teren domu lub szkoły.

2. Terapia grupowa:
Terapia ta ma na celu leczenie zaburzeń kontaktów społecznych (nieśmiałości, zahamowania, konfliktów z rówieśnikami), w wieku 9-12 lat, gdy zaburzenia nie są jeszcze utrwalone, terapia daje szanse prawidłowego rozwoju ego i właściwej samooceny.

Oddziaływanie terapeutyczne zmierza do wytworzenia postawy aktywnej i krytycznej. W tym celu terapeuta pomaga dziecku ujawnić konflikt, przezwyciężyć reakcje lękowe przez pobudzenie do wspólnej ekspresji i podsumowania ról oraz pomaga dziecku w przetworzeniu mechanizmów obronnych w pożądane formy reagowania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz