Narzędzia i oprogramowanie (część 2)
1. Koziołek Matołek idzie do szkoły
Koziołek
Matołek Idzie do Szkoły to
gra edukacyjna, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów
(dzieci w wieku od 5 do 10 lat). Zadaniem opisywanego programu jest pomoc
naszym maluchom w nauce alfabetu, dodawania i odejmowania, rozróżniania kolorów, kształtów,
czy kierunków świata. Ponadto, gracze uczą się o zachodzących w świecie
zmianach związanych z upływem czasu, logicznego myślenia i kojarzenia faktów, a
także ćwiczą ogólną pamięć.
Pod podanym linkiem znajduje się więcej informacji odnośnie programu:
2. Gry Ortomagiczne
Nowy
program multimedialny dla dzieci, który ułatwia opanowanie zasad ortografii. Z
powodzeniem stanowić może pomoc w początkowej nauce ortografii oraz podczas
utrwalania znanych już reguł ortograficznych.
Pod podanym linkiem znajduje się więcej informacji odnośnie programu:
3. Pokonać Dysgrafię – trening
ortograficzny.
Trening ortograficzny – pokonaj
dysortografię, został napisany z myślą o
wspieraniu terapii pedagogicznej.
Starannie dobrany materiał sprawia,
że program jest wspaniałym narzędziem do codziennych ćwiczeń w domu. Jesteśmy
przekonani, że ćwiczenia z gotowym programem komputerowym spodobają się
uczniom, którzy będą równocześnie uczyć się i bawić.
Pod podanym linkiem znajduje się więcej informacji odnośnie programu:
4. Klik uczy – czytać, liczyć
Program ten to prawdziwy
multimedialny elementarz dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat. Pomaga małym uczniom
przezwyciężać trudności w nauce czytania, służy pomocą na zajęciach
kompensacyjno-wyrównawczych dla dzieci dyslektycznych w klasach 1-3. Dzięki
pomocy Klika dziecko może samodzielnie posługiwać się programem. Animowane
prezentacje liter; ponad 100 zabaw, krzyżówek, zagadek, rebusów, łamigłówek;
159 układanek typu puzzle połączonych z odczytywaniem nazw układanych
przedmiotów z podziałem na sylaby i głoski; pełna interaktywność: komentarz po
każdej zabawie; automatyczna obserwacja postępów w nauce; nagroda - dyplom dla
najbardziej wytrwałych.
Menu programu to interaktywna mapka
z 8 środowiskami: miastem, domem, ogrodem, łąką, parkiem, lasem, stawem i
górami. W każdym z nich dziecko znajdzie zabawy połączone z zadaniami
matematycznymi.
W zabawach uniwersalnych można dostosować poziom trudności zadań do umiejętności dziecka - użytkownika programu. Wyboru optymalnego poziomu trudności dokonuje automatycznie komputer w trakcie pracy z programem lub użytkownik przez ustawienie w odpowiednim miejscu suwaka poziomów trudności. Dzięki połączeniu treści matematycznych z treściami przyrodniczymi, program realizuje zasadę nauczania zintegrowanego. Aby dziecku ułatwić i uatrakcyjnić poznanie przyrody w programie wykorzystano rysunki przyrodnicze, zdjęcia i sekwencje filmowe.
W zabawach uniwersalnych można dostosować poziom trudności zadań do umiejętności dziecka - użytkownika programu. Wyboru optymalnego poziomu trudności dokonuje automatycznie komputer w trakcie pracy z programem lub użytkownik przez ustawienie w odpowiednim miejscu suwaka poziomów trudności. Dzięki połączeniu treści matematycznych z treściami przyrodniczymi, program realizuje zasadę nauczania zintegrowanego. Aby dziecku ułatwić i uatrakcyjnić poznanie przyrody w programie wykorzystano rysunki przyrodnicze, zdjęcia i sekwencje filmowe.