środa, 30 maja 2012

Narzędzia i oprogramowanie (2)

Narzędzia i oprogramowanie (część 2)

1. Koziołek Matołek idzie do szkoły
Koziołek Matołek Idzie do Szkoły to gra edukacyjna, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (dzieci w wieku od 5 do 10 lat). Zadaniem opisywanego programu jest pomoc naszym maluchom w nauce alfabetu, dodawania i odejmowania, rozróżniania kolorów, kształtów, czy kierunków świata. Ponadto, gracze uczą się o zachodzących w świecie zmianach związanych z upływem czasu, logicznego myślenia i kojarzenia faktów, a także ćwiczą ogólną pamięć.

Pod podanym linkiem znajduje się więcej informacji odnośnie programu:

2.  Gry Ortomagiczne
Nowy program multimedialny dla dzieci, który ułatwia opanowanie zasad ortografii. Z powodzeniem stanowić może pomoc w początkowej nauce ortografii oraz podczas utrwalania znanych już reguł ortograficznych.

Pod podanym linkiem znajduje się więcej informacji odnośnie programu: 

3. Pokonać Dysgrafię – trening ortograficzny.
Trening ortograficzny – pokonaj dysortografię, został napisany z myślą o wspieraniu terapii pedagogicznej.
Starannie dobrany materiał sprawia, że program jest wspaniałym narzędziem do codziennych ćwiczeń w domu. Jesteśmy przekonani, że ćwiczenia z gotowym programem komputerowym spodobają się uczniom, którzy będą równocześnie uczyć się i bawić.

Pod podanym linkiem znajduje się więcej informacji odnośnie programu: 

4.  Klik uczy – czytać, liczyć
Program ten to prawdziwy multimedialny elementarz dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat. Pomaga małym uczniom przezwyciężać trudności w nauce czytania, służy pomocą na zajęciach kompensacyjno-wyrównawczych dla dzieci dyslektycznych w klasach 1-3. Dzięki pomocy Klika dziecko może samodzielnie posługiwać się programem. Animowane prezentacje liter; ponad 100 zabaw, krzyżówek, zagadek, rebusów, łamigłówek; 159 układanek typu puzzle połączonych z odczytywaniem nazw układanych przedmiotów z podziałem na sylaby i głoski; pełna interaktywność: komentarz po każdej zabawie; automatyczna obserwacja postępów w nauce; nagroda - dyplom dla najbardziej wytrwałych. 
Menu programu to interaktywna mapka z 8 środowiskami: miastem, domem, ogrodem, łąką, parkiem, lasem, stawem i górami. W każdym z nich dziecko znajdzie zabawy połączone z zadaniami matematycznymi.
W zabawach uniwersalnych można dostosować poziom trudności zadań do umiejętności dziecka - użytkownika programu. Wyboru optymalnego poziomu trudności dokonuje automatycznie komputer w trakcie pracy z programem lub użytkownik przez ustawienie w odpowiednim miejscu suwaka poziomów trudności. Dzięki połączeniu treści matematycznych z treściami przyrodniczymi, program realizuje zasadę nauczania zintegrowanego. Aby dziecku ułatwić i uatrakcyjnić poznanie przyrody w programie wykorzystano rysunki przyrodnicze, zdjęcia i sekwencje filmowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz